Menu

UMC Zorgverzekering

visuele identiteit

advies/art direction
creatief concept
beeldplan
grafisch ontwerp

samenwerking

strategie:
Gloed communicatie
campagne:
Paul van der Weyde/
wunderbar

fotografie

Norbert Voskens

De ‘u’ als basis voor de visuele identiteit

UMC Zorgverzekering

Wie het over een zorgverzekering heeft, heeft het over mensen. De UMC Zorgverzekering zet de verzekerde centraal, kritische, ­ambitieuze medewerkers van universitair medische centra. Dat ­alles om de zorg van de verzekerde draait is ook terug te vinden in de ­huisstijl. Daarin speelt de ‘u’ van ‘u als uniek persoon’ en ­‘universitair’ een hoofdrol. Dit concept werd doorvertaald in het beeldmerk, de pay-off en de portretfotografie van de verzekerde.

In de informatiebrochures over de zorg staat de verzekerde in zijn werksituatie centraal. Op de reis­brochures is de verzekerde in zijn vrije tijd te zien. De huisstijl ­kenmerkt zich door de heldere vormgeving met een strakke en eenvoudig ­ opgezette typografie in de kleuren rood, lichtblauw en zwart. Voor intern gebruik zijn beknopte ­huisstijlrichtlijnen opgemaakt om de eenheid van de visuele identiteit te kunnen ­waarborgen.